mandag 2. mai 2011

Fin helg forbi

Nydelig konfirmant!
Så er det mandag igjen, og en ny uke har startet. Denne helgen har vært utrolig koselig, vi har vært på familietur til Sandefjord. Lørdag kveld med overnatting hos søster C´s familie. Vi drakk rosa Prosecco ( champagne laget i Italia) fra Montechiari, en vingård  i Lucca. Forskjellen på Prosecco og Spumante, er at Prosecco´s bobler kommer fra en naturlig gjæringsprosses, mens Spumanten har fått tilsatt karbondioksid. Deilig var det, og minner fra besøk på vingården i fjor påske strømmet på.
Søndag morgen var det tidlig opp for å pynte seg i bunad. Min søster og jeg har Vestfolddrakter, eneste forskjellen på draktene våre er at hun har et vevd forkle, mens jeg har et brodert linforkle. Minstejentene har på seg Rondastakk med rutaliv, det er en veldig mye brukt barnebunad. Konfirmanten har fått en gammel variant av Vestfolddrakten, linskjorten er fra Jåberg. Hun var et nydelig syn, slank og rakrygget, på sin store dag. Min mor har ullstakk og kofte fra Oleanna design, i nydelige rødnyanser. De eldste jentene mine har vær sin jubileumsfestdrakt fra Oslo, S har Eva Lies design, mens F har sin egen variant.
Jeg er ingen stor scrapbooker, men har fusket litt i faget. Det er gøy å lage kort til festlige anledninger. Siden konfirmanten ønsket seg pengegave til speilreflekskamera, ville jeg lage kort med pengelomme. På nettet fant jeg inspirasjon til å lage en patent på pengelommen.
Fargen ga seg selv, konfirmanten er veldig glad i fargen lilla. Tusen takk for en flott dag på Kløverbakken, vi hadde alle en minnerik dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar