tirsdag 3. mai 2011

Sommerlig flørt med farger


Disse to putene sydde jeg i fjor våres. Som regel når jeg starter med et håndarbeide, har jeg en formening om hvem som skal få det, eller hvor det skal høre hjemme. Disse ble sydd til sofaen på hytta. Mønstrene kjøpte jeg hos Kathrines quilestue, men kan også bestilles på nett hos Bareroots design.
Jeg blir i godt humør når jeg ser putene mine, de får meg til å føle meg lett til sinns, og setter meg i sommerstemning.
Når jeg først hadde sydd putene, fikk jeg lyst på et slumreteppe også. Hva er vel bedre enn å kunne krype under et teppe, når kvelden kommer smygende? Dermed ble denne quilten til. Jeg benyttet stoffrestene jeg hadde igjen fra putene. Men, måtte spe på med noen ekstra stoffer i gult, lysegrønt, rosa og lyseblått. Jeg har designet teppet selv, godt inspirert av putene, og en quilt i fra boken "Down to earth by Bareroosts". Teppet er en salig blanding av hele kvadrater, logcabinruter og stitchery. Jeg har foret teppet med et nydelig mykt flanellstoff, i hvitt og rosa.
Når ungdommen er ute og reker, og minstejenta er i seng, er det deilig å krype under teppet med en spennende bok, en god kopp te, eller et glass hvitvin, og vente på at husbonden også skal ta ferie. Med til historien er også en ny sydd brikke, men den må komme med på bilde ved en senere anledning.

1 kommentar:

  1. Veldig koselig teppe Hanne...skal nok snike meg til en tur under det neste gang jeg kommer på hyttebesøk. I mellomtiden koser jeg meg ofte under det jeg fikk til min fødselsdag for noen år siden. Selv om akkurat det teppet jeg fikk er ett picknik-teppe har en quilt mange funksjoner ...det har vi jo også sett i bloggen din der du har vist oss en flott quiltet duk som like gjerne kan brukes som ett sengeteppe til en barneseng eller nettopp ett flott picknickteppe:-)

    SvarSlett