lørdag 7. mai 2011

I full blomst

 
I går ettermiddag, var jeg noen timer ute i hagen og jobbet. Siste rest av tørt gress og gammelt løv, er nå i svarte søppelsekker. Gårdsplassen er relativ vedlikeholdsfri, men det dukket opp ugress mellom belgningsstenene, noen år etter at de ble lagt. Nå går jeg med ugresssprøyte tre ganger i løpet av sesongen, det hjelper godt! I dag var første gang dette året.
Det er deilig å få litt frisk luft, og bli varm av å jobbe. Kirsebærtreet i hagen er i full blomst, det er et vakkert syn med alle de hvite blomstene. Det er i grunn all gleden vi har av det treet, for enda har jeg tilgode å spise et eneste bær, fuglene er der før meg. Om høsten fyller bladene fra det ene treet, sikkert 5-6 søppelsekker. Men nå er treet et flott skue,så jeg nyter det! 
Forsythian har også blitt ganske stor, og står som en gul sol og skinner. Motivet ble ganske bra, skal jeg si det selv, med forsythiaen stående nærmest som  i en bue, med fuglebadet i bakgrunnen.
Syrinene står i knopp enda, men jeg kan fint se den  lilla blomseterfargen. Duften av syriner kan være nærmest bedøvende nydelig. Gleder meg til de står i blomst, da må noen grener være med inn til pynt på bordet.
 
Dagens bilder ble tatt i går, og jeg måtte leke meg litt med dem. I fjor prøvde jeg etter fattig evne å male vårens blomstring, men der kom jeg til kort, kunstmaler blir jeg aldri. Med et tastetrykk eller to ble mine fotografier gjort om til "malerier", ved hjelp av photoshop. Fint ikke sant? Kanskje jeg må bestille et bilde på canvas, for å se hvordan det gjør seg!
I kveld er det Hip-hop stevne for minstejenta, hun har blitt veldig god, så det skal bli moro og se på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar