onsdag 23. mars 2011

Laks på en onsdag


God mat behøver hverken være vanskelig, eller ta lang tid å lage! Jeg prøver å være flink til å planlegge en ukemeny, og handle inn en til to ganger i uken.
Er det gode tilbud på matvarer jeg vet vi bruker mye av, pleier jeg å benytte meg av dem. Putter det i fryseren og har det på lager. Rød fisk er noe alle liker hos oss, derfor har jeg alltid noen laksefilleter i fryseren. Frossenfisk fra Lerøy, er i tillegg produsert og pakket i Norge.
Jeg syns det er helt hull i hode,at norsk fisk skal transporteres halve jorda rundt, før den skal ligge på min middagstallerken.


Laks med chevre, nøtter og solbær

4 porsjoner

30 min

Dette trenger du

4 stk laksefilet

1 ss olje

1 stykke chevre på 4 cm

2 ss hasselnøtter

3 ss solbærsyltetøy

2 ss honning

rosmarin

200º i 15-20 min

Slik gjør du

Legg laksen i en smurt ildfastform. Ha over biter med chevre, hakkede nøtter og solbærsyltetøy. Hell over honning og små kvister med rosmarin. Stek fisken midt i ovnen. Server med en god, grønn salat og villris.

4 kommentarer:

  1. Nå vet jeg hva jeg skal bruke den chevre'en som ble til overs etter siste syklubb til, men syltetøy og nøtter blir nok kanskje byttet ut med pinjekjerner og litt dill.

    SvarSlett
  2. Det er så koselig med dine små kommentarer,fortsett med det! I morgen blir det et innlegg med cupcakes. Så får jeg se om jeg får til noe om det du vet;)Ha en fin weekend i Italia.
    H

    SvarSlett
  3. Fint du sier fra om hva morgendagens tema blir ...burde kanskje da benyttet anledningen til å stikke innom og prøvesmake før det ferdige resultatet vises frem på bloggen :-)

    SvarSlett
  4. Jeg bruker fersk pasta og en salat bestående av fenikkel, ruccola salat, druer og granateple. En dressing av olivenolje, granatepleeddik og litt sitron. Smak til. Nydelig!!

    SvarSlett