onsdag 30. november 2016

Nye strikkepinner


Velkommen inn
en vanlig onsdags ettermiddag, og siste dag i november.
Nå er det allerede noen dager siden jeg kom hjem fra Stavanger. De av dere som følger meg på instagram, så sikkert bilder fra strikkeworkshop i Vålandstårnet. I tillegg til å besøke lørdagscafeen til Stavanger Strikk og Drikk for å lære nærmere 30 damer å strikke Frost-votter, besøkte jeg en god venninne. Og ja, det lar seg fint gjøre å mikse business and pleasure. 
Ihvertfall når jobbing betyr garn og strikkepinner.


Apropos strikkepinner, hvilken type foretrekker du?
Mine siste puter blir strikket på Knit Pros nye cubic-pinner. Akkurat dette rundpinnesettet består av 7 utskiftbare pinner fra nr. 4 til 8 og 4 kabler på henholdsvis 60, 2 x 80 og 100 cm.
Det er godt å skifte litt på med hvilken type strikkepinner man bruker, hvis man strikker mye. Disse pinnene er ikke runde, men kubiske i fasongen, noe som fremtvinger at man holder dem på en litt annen måte enn en vanlig rund pinne. 


Selv syns jeg at jeg blir mindre trett i hendene og pinnene gir et veldig jevnt strikkeinntrykk. 
Dersom du vil finne ut hvor du kan få kjøpt makene pinner, kan du besøke Du Store Alpakkas hjemmeside ved å følge denne linken her.


Tenk, i morgen er det 1. desember. Hjemme hos oss har vi allerede tent adventslyset noen dager. Av erfaring vet vi at det er litt lys som må brenne ned, før vi er på 1- tallet, ellers er det helt umulig å holde seg a jour med dagene. 
Blir spennende å starte med den 3. puten. Den skal bli hakket mer julete, med røde hjerter og juletrebord, men først må denne gylne puten bli ferdig.

Ta godt vare på deg selv, så sees vi snart igjen!
  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar