fredag 18. mars 2011

Sneak peek på påsken

Denne vinteren, har det kommet mange pakker i posten til meg fra Bird Brain design. Jeg har forelsket meg i disse nydelige tovede ullstoffene. Se bare alle de flotte fargene! Det er bare å velge og vrake, fra duse pastellfarger til de mørkere sjatteringene.Her har jeg latt meg inspirere av påsken, og laget to brikker, eller candle mats som det heter på engelsk. Kyllingene er på størrelse med en femkrone i hodet, og som saltdryssen min i kroppen. Brikkene har bredden til vanlig matpapir, for det er det jeg har brukt til å tegne mønster.Jeg syr rundt alle stoffdelene med knapphullsting. Enten ton i ton med ullstoffene, eller med en kontrastfarge, alt etter hva jeg syns passer. Bruker som regel to tråder av DMC Moulinegarn når jeg applikerer.Disse er også utrolig søte. Jeg har laget fire små ullmedaljonger med påskefeeling. De skal få lov til å henge til pynt i vasen med gåsunger en stund fremover. Medaljongene er fylt med tovet ull og tørket lavendel.Det har vært utrolig deilig å sitte med disse varme, små arbeidene på vinterskvelder. Den brune og blå brikken skal få bli med til hytta, mens den hvite og grønne skal få pynte opp i stuen her hjemme. Hjerteknappene har jeg hatt liggende lenge, nå kom de til nytte som pynt på mine nye brikker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar