søndag 27. mars 2011

Mens vi venter på resultatet


Denne lille brikken ble ferdig rett før helgen. Påskekyllingene er laget på samme måte som i tidligere innlegg. Jeg benyttet enkrone-mynten til hode og saltdryssen min til å lage mønster til kroppen. Disse kyllingene fikk vinger av gulltråd, og det kledde de godt. Blåveisen har fått små, hvite perler til støvbærere. Brikken er ca 40 cm i diameter, og ullstoffene kommer fra Bird brain designs All søm er for hånd, har benyttet meg av knapphullsting og attersøm.
I syltetøyskålen ligger åtte små eggevarmere. De er laget som små hetter, tok mål av et egg for å finne riktig størrelse. Nederst har jeg vrangsydd et grønt ullstoff som jeg har sydd opp med knapphullsting, samme blåveis som på brikken, er ellers all pynt.
Brikken og eggvarmerene ble igjen på hytta, slik at jeg kan dekke et vårlig frokostbord, første helg vi skal overnatte.
Det hadde ikke kommet noen blåveis i skogen ned mot sjøen ennå, det var nok litt for tidlig på året å kikke etter den. Men, om fjorten dager kanskje, hvis sol og varme får gjort sitt, da må det tittes på nytt.


Litt tidlig ute med påskepynting i hytta? Jeg er av og til av den utålmodige typen. Har jeg laget noe nytt, er det alltid moro å se hvordan ting tar seg ut, der jeg hadde tenkt det skulle pynte opp. Og jeg hadde jo laget dobbelt opp, av disse små candle mats og medaljonger som henger på grenene av forsythia på salongbordet. Selvfølgelig måtte vi kose oss litt med en kopp kaffe og noen minicupcakes.

Kort innpå for å fortelle at vi er stolte av å ha tatt 4. plass i 2. divisjon for amatørkorps i Oslo. Vi fikk 85 poeng, hurra for Løren!

1 kommentar:

  1. Du er så flink til å gjøre det koselig rundt deg og jeg ble litt inspirert til å pynte opp til påske jeg også. Mangler bare desverre litt tid til å pusle med slike små søte filt arbeid, men å ta inn noen kvister og trylle frem noen håndmalte egg å henge på skal jeg nok klare:-) Grattis med 4.plassen, vel fortjent!

    SvarSlett