onsdag 1. april 2015

Solbader på øverste dekk!

I

Nyter siste dagen!
For i morgen bærer det hjemover.
I dag skinner sola fra skyfri himmel, og jeg må passe meg for å ikke bli solbrent.


Ja da, har vært og stelt hender og føtter. Passet perfekt å benytte gårsdagen til litt shopping og tur til Eurpean Beauty, for det regnet mistrøstelig nesten hele dagen.
Det blir stadig varmere i været, og det går mot sommersesongen her nede.
Mai måned er spesielt fin, godt og varmt, men ikke stekhett.


Hadde jeg vært myk nok, kunne jeg funnet på å slikke meg selv på tærne. Så røde og fristende er de!
Etter en lang vinter med sokker og sko, er det ekstra godt med pene, velstelte føtter.
Er redd det er for tidlig å drømme om å gå kippskodd hjemme. Er igrunnen spent på om all sneen har forsvunnet.

I kveld blir det pakking av kofferter og litt smårydding i leiligheten. Håper på en tur til iløpet av maimåned, men ingenting er helt bestemt ennå.
Vaktmesteren har holdt på å klargjøre bassenget den siste uken. Tenk at det tar tre døgn å fylle det opp. Må prøve å finne ut hvor mange liter det rommer.


Slik er utsikten fra øverste terrasse. Vi holder til ganske nærme kysten, bare fem- ti minutters spasertur til stranden.
På min tur inn til landsbyen i dag, var det full aktivitet med å plukke appelsiner. Hundrevis 
av kasser sto stablet i veikanten, og to lastebiler ble losset fulle av nyplukkede appelsiner. 


Det er ikke påskeappelsiner på dagens fruktfat, men det er ikke så gæli lell. Det gjelder å nyte siste dagen, før det bærer hjem.
Ha en fin ettermiddag, enten den tilbringes på fjellet, ved sjøen eller i byen. For ikke å glemme i sydligere strøk for den slags skyld.
Hanne

3 kommentarer:

  1. Hjem allerede..tiden går så fort. Jeg trodde du skulle være der lenge siden du skrev tidligere om mann som dro på jobb og barn på skolen. Uansett..god reise hjem og finværet tar du med deg ser jeg på yr, men kanskje ikke temperaturen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vår familie har jobb som gjøres her fra tid til annen. Yngstedatter får være gjesteelev ved den lokale skole når vi er her nede.

      Slett
  2. God tur hjem igjen Hanne. Skulle vel egentlig være deilig å være inTyrkoa lenger, men du har vel en konfirmasjon snart også. Ser dine fine føtter, ja slik stell er bare deilig.
    Snøen er borte her syd på Østlandet og hittil i påsken har vi også hatt sol. Og jeg er ute på mine vandringer. Lite blogging, mere instagram

    SvarSlett