lørdag 18. april 2015

Lørdagsfri


Formiddagsidyll,
og slett ikke galt å være i byen.
Hadde drømt om en tur på hytta. Men, yngstejenta er med på skoleoppsetning av Stevie Wonder show, noe som betyr øvelse både i dag og i morgen. Dermed blir det helg i byen i strålende solskinnsvær.


Nå har jeg et luksusproblem; Skal jeg sette meg ned med boken jeg holder på å lese, eller skal jeg strikke noen runder på mitt siste strikketøy, mens jeg venter på at husbonden er klar for en spasertur?
Mulig det blir tid til begge deler. Uansett nyter jeg formiddagen og følelsen av at våren absolutt er kommet i Oslo.


Har ikke plantet noe i pottene på terrassen enda, har tenkt til å vente til nærmere mai måned. Men litt farger gjør seg alltid, derfor har jeg klippet av forsythiagrener og satt i pottene i påvente av litt mer varme om nettene.
I glasset mitt har jeg smothie laget av sitron, appelsin, melon, eple og ingefær. Syrlig og frisk, akkurat slik jeg liker det. Nesten så jeg drømmer at jeg er i sydligere strøk.
Ha en fin helg alle sammen!


PS! Har noen tips om tidenes sjokoladekake? Konfirmanten ønsker seg det på kakebordet, og det kan være spennende å prøve noe nytt. Det er enda to uker til den store dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar