søndag 26. april 2015

Prøvesmaking


Sjokoladekakebaking,
senere blir det prøvesmaking!
Etterlyste oppskrift på sjokoladekake for noen dager siden. Samme ettermiddag mottok jeg sms med bilde og oppskrift på kake, som må være midt i blinken for husetst unge dame.
Greit å teste ut oppskriften en gang før den store dagen.


Den lekre, blanke sjokoladekremen måtte stå og avkjøles før kaken kunne monteres, og det passet egentlig bra. I dag er det igjen nydelig vær, så jeg kom meg litt ut i sola.
Å stelle i stand til konfirmasjon er hyggelig arbeid, men det er mange ting å huske på. En uke til den store dagen, og jeg er inne i den fasen at jeg kan stryke flere oppgaver på to-do liste, enn jeg tilføyer nye.
Dere som har gjort dette før, vet hva jeg snakker om; bordkort, bordplassering, blomster, bevertning til korpset, kaker, taler, sanger, bilder.... Og enda mye mer. Heldigvis kommer vi til duk og dekket bord, så på den store dagen er det ikke mye som må organiseres.


Smart triks når man skal ha glasur på kaken på serveringsfatet, er å legge mellomleggspapir innunder kaken. Når kaken er ferdig pyntet er det en enkel sak å trekke ut de tilgrisete papirene , og fatet er like rent.
Denne kaken skulle pyntes med kakesmuler.


Slik ser det ferdige resultatet ut, dette lover godt!
Bonus blir kake til kaffe'n i litt senere i dag.

Smaker den like godt som den ser ut, blir dette en av kakene  på kakebordet neste søndag.

 

2 kommentarer:

  1. Den kaken ser knallgod ut. Håper den faller i smak hos konfirmanten

    SvarSlett
  2. Mmmm...den der så da perfekt ut. Noen år siden det var konfirmanter hos meg, men jeg husker godt all jobben. Lykke til!

    SvarSlett