mandag 6. april 2015

Blåveis og mer gult


Siste dag i påsken!
-Og så er det tilbake til hverdag igjen.
Det har vært deilig å ha besøk av studenten, men i morgen drar hun tilbake til studier på NTNU. heldigvis er det ikke lenge til vi ser henne igjen. Når man er en stor familie er det sjelden det klaffer at alle er hjemme samtidig. Det har sine fordeler og ulemper. Men, når vi har dem på besøk i porsjoner, blir det lettere å få tid til å småprate og kose oss med de er som er på besøk.


Vi fikk vært på blåveistur i går! Det er sikkert fler enn meg som er svak for disse blomstene? Det er bare så vakkert syn å se skogsbunnen blåveisblå, en fin vårdag ved fjorden. Noen 
blomster ble plukket med hjem for å pynte kjøkkenbordet. 
Håper de vil holde seg et par dager, selv om dette er "ferskvare".
I dag prøver vi å være litt flinke i hagen.  Det er trær som trenger beskjæring og tørt og visent gress som skal rakes bort.
Hanne





2 kommentarer:

  1. Heldige dere. Blåveis finnes ikke på min kant av landet og faktisk har jeg aldri sett dem i levende live. Jeg har jobbedag i morgen og så skal jeg puste ut i fire dager etter all jobbingen i påsken. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Vakre blåveis! De lukter jo hele våren. Vi er heldige og har de voksene blått i blått. Vakrest er de jo når de står i skogen, men jeg må ha med meg en bukett hjem også. Husker tilbake 34 år og vi hadde barnedåp med blåveis som blomster på bordet. Våren er deilig.

    SvarSlett