torsdag 15. desember 2016

Mitt skattkammer


God formiddag kjære venner!
Hvis meg dine oppdateringer på sosiale medier, så skal jeg si deg hvem du er.
Vel, ingen bombe hva denne damen er hekta på.
Akkurat nå, har mitt ull-hysteri smittet over på et lite sideprosjekt. Dermed er det ull både i stoffer og garn.


Hva hadde hverdagene vært uten noe å sysselsette hendene med?
Skjønt det dreier seg ikke bare om å ha noe å ta seg til. Nei, det handler om å skape noe, lage noe etter eget hode og hjerte. Kjenne gleden i flotte fargekombinasjoner, kunne sette sammen forskjellige materialer og utfordre seg selv ved å prøve ut nye teknikker.
Oppramsingen av hva som trigger oss, kan selvfølgelig lages mye lenger.


Det som føles riktig for meg, behøver ikke være det som gjelder for deg. 
Hva som står på listen til hver enkelt, speiler den som har laget den. Det finnes ingen fasit og det er heller ikke viktig. Listen kan være like forskjellig som vi er unike. Det som betyr noe, er hva dens innhold gjør med oss. For meg handler min skapertrang om livskvalitet!


Helt utilsiktet, ser jeg nå at mine to pågående prosjekter går i samme fargenyanser. Intuitivt har det å arbeide med strikkeputene, inspirert meg til å lete frem de samme valørene i kassen med ullstoffer. 
Nei, nå må jeg slutte å filosofere, for julekakedeigen velter utover kjøkkenbenken.
So long!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar