fredag 15. mars 2013

Heklede påskeegg


God fredags ettermiddag!
Liten hilsen før vi drar til byen for å se musikalen Oliver Twist. Veldig stas å få bybesøk av tante og niese, dobbeltstas at en klassekamerat har en ledende rolle i stykket. 
Vi bare må glede oss til denne kvelden!



Har latt meg inspirere til å hekle påskeegg.
Syns de ligner på store Anthon Berg marsipanegg, men de gjør seg nok best der de henger. Får heller kjøpe noen spiselige egg når det nærmer seg påskehelgen.
Jeg så disse heklede eggene hos FruTunheim, du finner blogginnlegget hennes her
De var så søte at jeg måtte lage noen selv. 
Danske Karen klarbæks egg er helt uimotståelige, nå som det nærmer seg påske.
Med link til oppskrift, bomullsgarn fra Rowan og en liten tur i perleskrinet til datteren min, gjøv jeg løs med heklepinnen. Så langt har det resultert i seks små egg. Hvis jeg skal ha med noen til hytta, må jeg lage en omgang til.



Mens jeg har sittet og heklet har hørt på siste CD av Andrea Bocelli; Passione. Det er så mye nydelig sang og musikk, at jeg må legge med en liten smakebit. 
Håper du ble litt henført du også!


Ps! Jeg fikk nok garn, nå er både genseren og datteren i Trondheim!

6 kommentarer:

  1. Ja nå må je le. Sitter og hekler disse eggene jeg også. Fru Tunheim har menge flotte tips på sin blogg.

    Ha en fin forestilling og en god helg.

    SvarSlett
  2. Så fine de er blevet :)

    Karen Klarbæk

    SvarSlett
  3. Adorei a música e os ovos de Páscoa.
    Parabéns.
    Lindo fim de semana.
    Beijo.

    SvarSlett
  4. Så fine eggene dine blei.....tror jeg må kopiere deg og pynte mine også med litt stæsj...

    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  5. Dette var en kreativ og koselig blogg, flotte påske-egg.
    Maliva in France

    SvarSlett
  6. Så fina påskägg Helle! Vacker musik också och Portofino måste vara en av de vackraste platserna på jorden.

    KRAM Helena

    SvarSlett