tirsdag 21. april 2015

Nydelig bunadsølje


Liten oppdatering!
Den store dagen nærmer seg.
Sjekk hvordan det grønnes ute! På et par dager har bjerka sprunget ut og det er vårstemning i Oslo.
Det manglet to ting for at bunaden skulle være klar til bruk. Det ene var sølje og det andre var halstørkle. Nå er begge deler i hus og alt under kontroll.


Den vakre søljen er gave fra konfirmantens mormor og kommer fra Huldresølv. De lillafargede Swarovskikrystallene passer utrolig godt til bunaden, og det skal bli så morsomt å se henne ferdigpyntet neste søndag. Alle tre jentene mine har vært så heldige å få bunadsølv fra Huldersølv i konfirmasjonsgave. Dette er helnorske og håndlagde smykker fra en familieeid håndverksbedrift i Telemark.


Silketørklet fra Tyrihans er reparert og jeg var og hentet det på Haugtussa i formiddag. Det er alltid gøy å være innom denne systua. I tillegg til å drive med bunadsproduksjon har de et velassortert utvalg i stoffer, bånd og annet bunadstilbehør. Nå har ikke jeg noen konkrete planer om ny bunadsøm, men jeg kan lett la meg imponere av norsk håndverk og våre mange flotte folkedrakter.
Nå er det på tide å skifte til treningstøy, for tirsdag betyr dansetrim. Denne sesongen kommer jeg aldri til å lære meg all koreografien, til det hadde de lært for mange nye danser før jeg kom i gang med treningen igjen. Men, det får ikke hjelpe, moro er det uansett!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar