mandag 23. mai 2011

Jenter på søndagsvift

Ny dag med nye muligheter, det er mottoet til min kjære mann! I dag er det mandag, og en ny uke venter på å skulle ta til. Ja, det er litt av hvert som kanskje kommer til å gå i oppfyllelse denne uken.
Utrolig smarte S, skal ha første av to avsluttende eksamener denne uken. Vi heier selvfølgelig på henne!
I går var jentene og jeg på kino, for å se Pirates of the caribbean 4 i 3d.
Passe koselig aktivitet, på en regnfull søndags ettermiddag! Filmmusikken er gammelt nytt for oss. Dette er toner som korpset har hatt på repertoaret, ved flere anledninger.
Filmen hadde fått terningkast 4, og personlig fant jeg den litt langdryg. Men, det var morsomt å sitte der med briller i kinomørket. Gjenstander kom mot deg med en slik virkelighetsfølelse, at du fikk lyst til å rekke ut hånden, for å gripe fatt i det som fløy mot deg.
Penelope Cruz gjør seg flott som sjørøver, og Johnny Depp er litt av et syn med sotete øyne, dreds og perler i håret.
 
Etter filmen, viste smarte F hvor vi skulle gå, for å få oss en god kopp kakao. Her hadde hun tydeligvis vært før. Når jeg skulle betale, kom hun frem med kort, som skulle påføres merke, hver åttende kopp kakao var nemlig gratis. Jentene fikk kakao med marshmallows, jeg valgte en variant med chilli. Dette var et koselig lite sted. Cocoa på Grunerløkka vil nok fortsette å tiltrekke seg unge mennesker, med sans for en god kopp kakao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar