tirsdag 10. mai 2011

Planting av sommerblomster

 
I år ser det ut som jeg virkelig har fått en "crush on" rosa. Jeg har handlet rosa klær, sko - og nå i går rosa sommerblomster. Jeg falt for disse rosa potterosene, og det jeg ville kalle rosa brudeslør. Handlet ikke bare rosa blomster da, for jeg fikk tak i lavendel til en billig penge, les femti kroner pr. potte.
Liker veldig godt å plante eføy sammen med med roser, margeritter, lavendel og stemorsblomster. Det blir passe feminint og sommerlig.
I en av de store pottene har jeg plantet en ettårig plante som skulle være vanvittig villig, har selvfølgelig glemt navnet, men den skal få blå blomster.  Det er ingen knopper enda, men jeg skal følge nøye med!
Når minstejenta kom hjem, var det lekselesing under parasollen for henne, mens jeg plantet i pottene.
Det er luksus å kunne spise både lunch og middag ute på verandaen. Det trenger ikke være de store utskeielsene. I går fyste jeg på ny kål, det er godt sammen med en god sennep og knakkwurst fra grillen. Er spent på kjøkkentegningene, de kommer på mail i løpet av et par dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar