fredag 13. mai 2011

Uventet gave

I går var det ei lita jente som ble kjempeglad og fornøyd eier av nystrikket lyseblå bolero. Det er en meget dyktig og strikkeglad svigermor in spe, som hadde strikket lekker flettemønstret bolero til S i nabohuset. Selv om S er slank som et siv, var boleroen uheldigvis litt for liten for henne. Da er det godt å ha jenter i flere størrelser, for den passet perfekt til T.
Hun gjør seg godt som fotomodell, og har pyntet seg i boleroen. Den er deilig og varm, skryter T, mens hun speiler seg.
Vi andre jentene i familien fikk veldig lyst på maken. Så hvis strikkersken leser dette innlegget, kanskje hun er grei og deler oppskriften med oss andre, som fikk lyst til å bli like fine! Det ser ut som den er rask å strikke, siden det er tykt og godt garn som er benyttet! Skulle ikke forundre meg, om det er noen tenåringsjenter som godt kunne tenke seg en slik over skuldrene, på kjølige sommerkvelder.
 

I ettermiddag har jeg jobbet videre i hagen, arbeidslisten fra tidligere i våres er ennå ikke helt ferdig utført. Til kvelds tror jeg det definitivt blir salmalaks og pasta, pluss litt hvitt i glasset. Og med dette sier jeg; God helg!

1 kommentar:

  1. En mor vil alltid være #1 i ett barns hjerte, men man skal ikke kjimse av svigemødre heller ,de er bedre enn sitt rykte :-) Flotte S har tydeligvis kapret en av de flinke og omtenksomme som strikker slike flotte plagg til henne så hun ikke skal fryse:-) Flinke A har forresten fått seg ett unikum av ei svigermor han også.....så det blir nok ikke fortalt så mange slemme svigermorvitser hjemme hos dem kan jeg tenke :-) God helg, gleder meg til mandag og nye glimt inn i din hverdag :-)

    SvarSlett