fredag 29. april 2011

Deilig med helg!

For meg er fredag en skjønn dag! Helgen står for døren, og planene er mange. Mai måned betyr konfirmasjonstid for mange familier. Det er travle tider for mødre som skal rekke jobb, barn og hjem, i tillegg til festforberedelser. Søsteren min, er en av dem som har konfirmant til helgen. Vi gleder oss til å feire datteren hennes! 
Her kommer en liten oppskrift for "godt spise" på en fredagskveld, eller som lunch på en lørdag. Ikke vanskelig, men en garantert suksess!

Pai til en med speilegg

2 porsjoner
30 min

Dette trenger du

2 ½ plate butterdeig
50 g spekeskinke
4 cherrytomater
2 egg
2 ½ dl matfløte
1 dl revet parmesan
1 vårløk
¼ ts pepper
2 små paiformer
200º i ca15 min

Slik gjør du

Trykk ut butterdeigen i to små paiformer. Prikk litt med en gaffel. Visp sammen fløte og revet parmesan, tilsett finsnittet vårløk og fordel i formene. Knekk et egg i hver form og ha i finkuttet spekeskinke og cherrytomatene. Stek paiene i ovnen til de blir faste og eggene ”ferdig stekt”. Serveres med en salat av favorittgrønnsakene dine.
Nok et bevis på at god mat ikke er vanskelig å lage! Her kan du bruke det du har i kjøleskapet. Bytt ut spekeskinken med annet kjøttpålegg, eller erstatt parmesanen med annen revet ost. Raskt å tilberede og fungerer flott som varm lunsj, middag eller kveldsmat.

Jeg har vært hos frisøren min i dag. Det var deilig med et par timer i frisørstolen og litt velværeluksus! Hun mente jeg hadde fått langt nok hår til at det kunne settes opp. Vel, her ser du resultatet. Fikk med meg "tupering på boks" for å holde mine små hår på plass. På veien hjem var jeg innom trykkeriet for å hente de ferdige konfirmasjonssangene. Nå skal jeg  sy de siste sømmene på bunaden til minstejenta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar