tirsdag 26. april 2011

Tilbake i byen, og vinneren er...

Så var denne påsken over. Mange fine dager, med sol og varmt vær. Når jeg møtte hyttenaboene, var det sånn at jeg ikke viste om jeg skulle si god påske, eller god sommer! 
Jentene tok selvfølgelig årets første bad, det var 8 grader i vannet. Tøffe F hoppet like godt fra stupebrettet, hun mente det ikke var noe vits i å drive med seigpining.
Som du ser av bildet, ble min kaninlue ferdig til påskeaften. Tror klart den gjør seg best på en litt yngre jente enn på meg. Men, i år ble påskeeggene gjemt serdeles lurt. Mulig jeg fikk litt ekstra inspirasjon i gjerningen som påskehare, med lua litt på snei. 
De som var med i min lille give away konkurranse hadde serdeles gode vinnemuligheter. Fire vinnerlodd ble høytidlig lagt i en eske, og det var min søte T som stod for trekningen. 
Den heldige vinner av et håndbrodert kjøkkenhåndkle er min gode venninne, utenrikskorrespondent og flittig kommentator her på bloggen. Med andre ord, gratulerer Kathrine!
Gardisten vår, som det neste halvåret blir omtalt som korporalen, dro tilbake til Husebyleiren i går kveld. Uheldigvis skar han seg stygt på tre fingre på høyre hånd, og har vært innom håndkirurgisk avdeling på Rikshospitalet i løpet av påskepermen. Vi krysser alle fingrene for at han vil bli bra om noen uker, helst innen 17. mai!
På tampen av dette innlegget kommer en oppskrift på en vårlig tropisk smoothie. 

Dette trenger du

Ca 5 glass
10 min

400 g frossen tropsisk bærmiks
3 dl tropisk jucie
3 dl vanilje jogurt
Slik gjør du
Ha alle ingrediensene i en blender, eller bruk en stavmikser. Kjør alt til en luftig og jevn blanding. Helles i glass og serveres straks. Nam-nam

2 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake fra påskeferie kjære H, har sett etter deg flere ganger i dag allerede:-) Anbefaler sterkt at du går til anskaffelse av mobilt bredbånd slik at dine lesere kan bli med på dine reiser og andre ferieutflukter, har savnet bloggingen din i disse påskedagene og morgenkaffen har ikke vært den samme uten dine små ord for dagen:-)
    Så gøy at jeg vant !! Tusen takk for premien...gleder meg til å pynte opp på kjøkkenet her i India med det fine kjøkkenhåndklet. Det skal nok bare få henge til pynt, eller aller nødigst til å tørke rene hender på så fint som det er :-)

    SvarSlett
  2. Ojojoj! Det var kanskje fint at vinneren ikke bodde i nabohuset. Kunne blitt tatt for juks og fanteri! Gratulerer K!

    SvarSlett