fredag 13. januar 2012

Vårgarderobe til ei lita babytulle


Da er et lite miniprosjekt ferdig!
Det startet med et par babysko som jeg så på Raverly, et nettsted for oss med strikkedilla. Disse nydelige, små skoene nærmest ropte på meg;
Disse bare må du lage!
Jeg er sjelden vond å be når det gjelder et håndarbeide, så jeg lastet ned mønsteret og handlet inn garn.



Jeg handlet inn masse rosa garn, for jeg tenkte at disse skoene må få bli del av et lite babysett.
Dermed tok jeg meg en ny surfetur på nettet. 

Denne gangen fant jeg inspirasjon fra Drops hjemmeside. Hvis du vil se hvordan den lille vesten, eller hjertevarmeren som jeg liker å kalle den ser ut i original utgave, trykker du her.
Litt endringer måtte jeg gjøre, siden jeg benyttet et annet garn enn beskrevet.
Den lille solhatten fant jeg hos three Little Knitted Frogs, også her måtte jeg gjøre om litt på maskeantallet for å få mønsteret til å stemme.



Å være "strikkedesigner" er ingen spøk! 
Har måttet rekke opp og strikke på nytt en del ganger for å få mønster og maskeantall til å stemme sånn noenlunde. Som dere ser har jeg litt garn igjen. 
Vet ikke helt hva jeg skal benytte det til, kanskje noen har et forslag?
Nå har jeg ikke tid til mer blogging, skal lage store mengder tomatkjøttsaus. Håper alle får en feiende flott fredagskveld og nyter at nå er det helg!

3 kommentarer:

  1. Dette var sukkersøtt og "berre lekkert" kjære H. Pass på at du ikke søler tomatsaus på antrekket nå da. Helgefred fra KathrineR
    PS...og enn en liten kaninlue til påske med matchende sokker kan du lage av det gule nøstet :-)

    SvarSlett
  2. Å, så søtt! Nydelige ting! God helg til deg! Synnøvehilsen

    SvarSlett
  3. Så himla fina färger och så söta babykläder.
    Nu kan jag kommentera, som du ser:)

    KRAM Helena

    SvarSlett