fredag 6. januar 2012

Helligetrekongersaften


Hallo skjønne fredagskveld!
Hos meg er det en stille time og jeg nyter synet av mitt nytente Helligtrekongerslys. 
For det skal tennes i aften; trettendedagjul.
Vakkert er det der det står og skinner.
Fra gammelt av skulle det ligge litt krutt i punktet der hvor de tre lysene møtes, slik at julen skulle gå ut med en liten salutt. Tror ikke det er noe krutt i lyset mitt, men skal gi beskjed hvis jeg tar feil.
I dag har jeg vært og kjøpt 4 kg med bitre appelsiner og en mengde sukker, så i morgen skal jeg gå i gang med å koke appelsinmarmelade. Finnes ikke bedre enn det man lager selv!
Nyt at det er helg!

1 kommentar:

  1. Nam nam appelsinmarmelade, har ventet lenge på å finne en god oppskrift på det så nå gleder jeg meg til ditt neste blogg innlegg ....for jeg håper du har tenkt å skrive om det ?? God helg fra KathrineR

    SvarSlett