mandag 9. januar 2012

Mine favoritter nå om dagen


Håper du har hatt en bra dag, enten du har vært på jobb, hatt en fridag hjemme eller gjort noe helt utenom det vanlige.


Jeg har vært skikkelig husmor i dag!
Våknet før vekkerklokka og kjente meg utrolig uthvilt, tiltross for at jeg kom meg sent i seng, grunnet rosa strikkeprosjekt. Bilder av min siste produksjon kommer en av de nærmeste dagene.


En slik energi lønner det seg å utnytte maksimalt, så jeg satte i gang med storrengjøring.
Frem med sofaer for å støvsuge og vaske. Fant både en strikkepinne og noen julenøtter på min vasketokt.
Teppene ble slept ut på terrassen. Var nok litt av et syn der jeg hang over rekkverket i morgenkåpen, tviholdene på teppet med den ene hånda mens jeg banket alt det jeg var god for med den andre. Rart hvor tunge og uhåndterlige stuetepper kan være. 
Jeg var våt av sne og kald og varm på en gang, da jeg la teppene på plass igjen. 
For å krone verket,  impregnerte jeg skinnmøblene og blankpusset glassbordene. Her skulle ikke energi og arbeidslyst sløses bort.




Jeg velger å kalle dette hverdagstrim. 
Min treningsøkt ble avsluttet med en avslappende time på badet, med hårkur og lakkering av negler. 
Dagens bilde viser som overskriften sier, mine favoritter denne vinteren. Parfymen fra Chanel er et daglig must. Neglelakken, en julegave fra min søster er bare lekker. Lekre er de hjemmestrikkede pulsvarmerene som jeg fikk av en god venninne også. I tillegg er de supervarme når jeg er ute på tur. Litt bling i form av en brosje med strutsefjær kan jeg også like, før jeg kaster et slengkyss til meg selv i speilet.


Lurer du på hvordan det har gått med appelsinmarmeladen? 
Den er ferdig! 14 liter appelsinmarmelade står nå til avkjøling på kjøkkenbenken. Prosessen tok 3 dager, bilder og oppskrift kommer i morgen! 

1 kommentar:

  1. Ja du er deg sjæl kjære H, syns jeg ser deg der du svinser rundt med kluten, men hvem sa at morgenkåpe og gummihansker ikke skal brukes samtidig! Pennen ligger alt klar for å skrive dagens oppskrift inn i min kokebok...og da selvsagt under tittelen "Hannes appelsinmarmelade"...og på det vis kommer filletanteHannes marmeladeoppskrift til å videreføres til mine barn når de en gang i fremtiden overtar denne samlingen av oppskrifter jeg setter ekstra stor pris på. Alle mamma'er burde i grunn ha en sånn kokebok med håndskrevne sider, for en dag kommer barna helt sikkert til å lurer på hvordan oppskriften til mammas kjøttkaker nå egentlig var....de som var såååå gode og bare mamma fikk til å lage :-) Jeg lurer fortsatt på hvorfor ingen skrev ned oppskriften på min farmors brød....det som "alle" husker som verdens beste hjemmebakte rugbrød og som det tok flere dager å bake. Nostalgisk tirsdagshilsen fra KathrineR

    SvarSlett