fredag 10. juni 2011

Ut på tur


Så står helgen for døren, våren er deilig, full av langhelger. Tror alle, både små og store trenger noen avbrekk fra hverdagslivet. Enten det er å kose seg hjemme, eller dra på langtur.
Denne helgen drar vi tre damer til Amsterdam, for Ã¥ feire at S nÃ¥ offiselt kan kalle seg lege!  Jeg har all grunn til Ã¥ være stolt av min unge mÃ¥lbevsite datter. 

Vi skal selvfølgelig besøke van Gogh museet. HÃ¥per Ã¥ fÃ¥ syklet litt rundt i bygatene. Det gÃ¥r an Ã¥ leie sykkel og være med i en guidedet gruppe, hvor man sykler rundt og fÃ¥r sett Amsterdam. Skal tilbringe nettene ombord i en husbÃ¥t, litt mer spennende enn Ã¥ ta inn pÃ¥ hotell. 
Dette skal bli en skikkelig kosetur. Regner med at kredittkortene vil bli brukt i en garn- eller quiltebutikk. Tid til kafébesøk må det også bli.
Tidligere denne uken, sa jeg kjekt at jeg skulle prøve å legge ut oppskriften min på calslow. Vel her kommer den, perfekt følge til spareribs. Mulig fler gjør som meg, men et lite tips kommer i alle fall her; Når jeg kjøper spareribs, ligger det som regel vakumpakket sammen med en hel masse BBQ saus. Sausen kan helt fint varmes opp, og serveres som et tilbehør.


Calslow

10 min
6 porsjoner

Dette trenger du

1 mellomstor hodekål
1 gulrot
¼ gul løk
1 grønn paprika
2 stilker selleristang
2 ss sukker
2 ss eddik
salt og pepper
1 pakke majones

Slik gjør du

KÃ¥len deles i fire og finsnittes, ha den i en bolle. Skrell gulroten, fortsett Ã¥ benytte potetskrelleren til Ã¥ lage tynne strimler, has i bollen sammen med kÃ¥len. Tilsett finhakket løk, paprika og selleristang. Rør sammen majones, sukker og eddik i en bolle, smak til med salt og pepper. Bland dressingen godt sammen med grønnsakene. Settes i kjøleskapet frem til servering. 

I dag har jeg lånt de to øverstet bildene, det ene fra KLM, det andre fra van Gogh museumets hjemmeside.

1 kommentar:

  1. Hei pp deg H! Jeg regner med at du/dere har hatt en herlig tur til Amsterdam. En fantastisk by, som det er alt for lenge siden jeg besøkte sist.

    Takk for hyggelig mail for litt siden. Jeg satte virkelig pris på dine gode ord. Morsomt at du har blitt inspirert til å blogge selv. Velkommen til bloggverden skal du være. Hvilken hyggelig måte det er å komme i kontakt med likesinnede (jeg ser jo fra bloggen din at du er en "lappedame").

    Jeg ønsker deg en finfin sommer.

    Mia

    SvarSlett