torsdag 2. juni 2011

Sommerlig quilt, dag 2

 

Hei på deg! I dag er det Kristihimmelfartsdag, eller som en av gutta på lageret sa forleden; It´s take off day. Jeg hadde stilt vekkeklokka på seks, og må innrømme at jeg lå og dormet litt, før jeg gikk i dusjen. Nå to og en halv time senere, angrer jeg ikke. Nå er alle blokkene med fourpatch klare, og jeg har fått kuttet alle de store kvadratene.


Quilten min ligger nå utover gulvet på syrommet. Nåde den som roter det til, for da blir det surr i mønsteret. Rakk til og med å sy sammen noen diagonale rader, så nå kan jeg danne meg et lite inntrykk av hvordan det blir seendes ut.
Dette er skikkelige retro mønster og farger for meg. Egentlig ikke helt min stil, føler at jeg har skjeiet skikkelig ut med dette innkjøpet. Men etterhvert som jeg jobber med stoffene, får jeg et forhold til dem. Vil nok bli mer og mer venner med dem, når jeg nærmer meg ferdig resultat.
Det er veldig lett å gå surr i mønsteret, så jeg må nåle hver blokk fast i neste, før jeg tør sy en diagonal rad. Ellers pleier jeg å si at knappenåler er for pyser, men her er de et must! 


Det var alt for i dag, skal på dagstur for å å klippe plen på begge hyttene våre. Det må jo se litt ordentlig ut, når jenteklubben kommer på besøk til mandag.
Er tilbake i morgen, med neste episode i sommerlig quilt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar