fredag 24. juni 2011

God sommerferie til deg!


Siste skoledag er her, og sommerferien står for døren. En deilig lang sommerferie, med mange muligheter for å finne på noe morsomt, sammen med venner og familie, eller kose seg på egenhånd. Det viktige er, at vi har evnen til å se det spesielle i det vi fyller dagene med.Tar oss tid til å stoppe opp, tenke og kjenne etter. Ja, nå har jeg det fint, nå har jeg det bra!
Så tror jeg nok det er viktig å ha litt realisme i forhold til det vi kan forvente oss ut av en sommerferie. Mange ganger er det lett å lage seg urealistiske forhåpninger om hva dagene skal bringe.


Med årene har jeg lært at lykken er noe vi bærer inni oss, men som vi må la få slippe frem. Sett ord på det, fortell de du er glad i, at du har det godt.
Prøv selv, det smitter over på andre! Ingeting er så godt som å være sammen med noen som er i godt humør, og gir uttrykk for at nå, nå har vi det fint.
En del av min barnelærdom var, at man er sin egen lykkes smed! Med det mener jeg ikke at vi skal gå rundt å være egoistiske. Nei, jeg mener bare vi må ta ansvar for vår egen lykke. Ikke gå rundt å håpe at ektefelle, barn, eller hvem du har et nært forhold til skal ha ansvar for om du har det bra. Tenk heller på hva du kan gjøre selv! Dette ble litt høytidlig! Men, føler det var et fornuftig tema å minne både seg selv, og andre på, i det vi går inn i feriedagene.

 

Egentlig var jeg litt sur når jeg satte meg ned for å skrive, nærmest litt sint på meg selv, fordi jeg hadde klart å slette en del av mine fine rosebilder. Ikke hver dag jeg har over 200 roser i hjemmet mitt. Men, nå er jeg litt blidere, og igjen blitt minnet på hvor fort det er å slette bilder fra minnekortet. Heldigvis hadde jeg bare markert de siste femten bildene i kameraet, men leit nok det!
Rosene er til Kathrine og Leif Andreas selskap i kveld, gratulerer med dagen til dere begge to!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar