torsdag 28. juli 2011

Kusinetreff



Denne uken har jeg hatt dagsvisitt av min flotte, franske kusine og hennes samboer. Tror kanskje ikke dette besøket hadde funnet sted, hvis det ikke var for bloggen min, for vi kusiner har ikke hatt kontakt på mange år.
I våres oppdaget jeg, at jeg hadde en leser fra Publick Reunien. Lurte en stund på hvem denne ivrige leseren var, før jeg fikk en hyggelig mail fra kusinen min. 
Hun har de siste årene bodd på en øy, ikke langt fra Madagaskar og Mauritius. Veldig eksotisk i mine øyne!  
Når hun skulle på sommerferie til Norge, var det veldig hyggelig at vi fikk til å treffes.
Det ble en dag full av latter og oppfrisking av gamle barndomsminner. 


Vi hadde en veldig hyggelig stund på kjøkkenet, med å stelle i stand typisk norsk sommermat. Spekemat med klassisk tilbehør, smakte godt på denne flotte varme sommerdagen.
Det blir ikke lett å se hverandre så ofte, men fortsette å holde kontakten, det kommer vi til å gjøre.
Praten gikk på en blanding av engelsk, norsk og fransk. Jeg som ikke har brukt fransken min noe særlig de siste årene, ble positivt overasket over hvor mye jeg forsto.
Med seg hadde hun en flaske Ricard, Pastis. Den falt i god smak blant de mannlige gjestene i selskapet jeg var i går. Deilig sommerdrikk med masse smak av anis.


Avslutter dagens innlegg med å si;  À votre santé, et à bientôt !

1 kommentar:

  1. Dette var hyggelig å høre kjære H. Har noen vage minne fra barndommen om dine 2 "eksotiske" franske kusiner ...veldig koselig at dere har fått kontakt igjen...gleder meg på dine vegne...virkelig en ting som fikk meg til å "feel good" Hilsen KathrineR

    SvarSlett