mandag 1. august 2011

Festmiddag med mesterkokken Gunnar Hvarnes



Et av mine første blogginnlegg handlet om at jeg hadde vunnet Menys konkurranse; Vinn en mesterkokk hjem til deg!


Jeg var selvfølgelig veldig stolt over å ha vunnet, og har gledet meg til å få besøk!
Det finnes ikke noe bedre ramme rundt en sommerfest, enn sol og utsikt til sjøen, synes jeg.
Når jeg våknet lørdags morgen, skjønte jeg at værgudene var på min side. 


Selskapet ble holdt hos mine veldig hyggelige hyttenaboer. Er redd at alle sikringene hadde røket, hvis Gunnar skulle kokkelert på mitt lille hyttekjøkken. 


Gunnar Hvarnes som til daglig jobber for Gastronomisk institutt, fløy fra Stavanger for å lage festmat for meg og mine gjester. Det var en nytelse å se han i arbeid på kjøkkenet. Han er en kokk som har fått mange priser i sitt fag, og har bla. representert Norge i Bocuse d Or.


På lørdag tilberedte han sjøkrepssuppe og brød med avokadopuré til forett. Hovedretten bestod av en rekke små fristelser, kan nevne, lun potetsalat, risoni med skogssopp, urter og parmesan, tomatsalat og stekt andebryst. Til dessert fikk vi små kaker med bringebær,  mascarponekrem, bringebærsorbé og friske bær. 


Min kjære svoger som ringte nå nettopp, sa at han var mett enda. Dette blir en kveld å minnes lenge. Jeg sier det igjen; Hurra for at jeg vant, og tusen takk til Gunnar for en alle tiders festmiddag.

1 kommentar:

  1. Hei H.
    Denne kvelden vil jeg sent glemme! Nydelig mat, flotte mennesker, deilig vær og den utsikten. Denne dagen skal jeg ha i minne når snøen kommer og det er kald. Kjenner smaken av den nydelige suppen enda.

    SvarSlett