søndag 28. august 2011

Oppussing av syrom


I lange tider har jeg drømt om å pusse opp syrommet mitt. Dette rommet har tjent som hjemmekontor, barnerom, gjesterom, og det siste året som syrom
Det er utrolig deilig å ha et eget arbeidsrom, til å ha alle sysakene sine på. 


Den siste uken har jeg brukt til å pakke ned alle sakene og tømme rommet, for nå skal syrommet få en make-over. Jeg har revet av den gamle trådtapeten, nærmest gnagd den av veggen. Det var litt av en jobb, men nå er veggene fri for gammel tapet, og glatte og fine. 
På gulvet lå det et vegg til vegg teppe. Det var det jeg grudde meg mest til å fjerne. Men, det gikk utrolig greit å dra av teppet og skrape bort gammelt lim. Husker godt hvor fint vi syns teppet var, når vi la det for over 20 år siden.
Syrommet mitt skal bli ultrafeminint, dette skal være mitt lille fristed. 


I dag skal husbonden og jeg starte å tapetsere. Skal sette opp en tynn fiberduk, som skal males etterpå. Jeg holder på å male oppstrøksprøver, for å danne meg et inntrykk av hvordan fargen jeg velger, vil ta seg ut på veggen. Har kjøpt inn tre forskjellige rosa nyanser. Ja du leste rett, rommet skal bli lyst, lyst rosa. På gulvet skal det legges eikeplank. Tror eikegulvet vil kle lyserosa vegger! Møblene skal være hvitmalte. Noe må kjøpes nytt, og noe skal få et strøk med malekosten. 

Jeg har fått gode råd av medsøstre i syånden. De har bla. lagt vekt på godt arbeidslys og nok skapplass. Dette er råd jeg skal ta med meg i den videre planlegging av rommet. Dagens bilder viser prosessen det har vært å strippe rommet for gammel tapet og teppe, samt mine oppstrøksprøver. Til uken håper jeg på å vise frem et rom som er nymalt!
Nå skal jeg lage frokost, ha en god søndag!

2 kommentarer:

  1. En spennende prosess dette!! Det å ha eget syrom er bare helt herlig! Gleder meg til å følge deg videre med maling og innredning av det nye syrommet! ;)
    Ha en flotters søndag :)
    (har lagt meg til som følger jeg ;) )

    SvarSlett
  2. Hei på deg...
    dette blir spennende og følge med... ser ut som det blir et lyst og delikat rom...

    SvarSlett