mandag 4. juli 2011

Tilbakeblikk på helgen


 

God mandagsmorgen. Håper du har hatt en fin helg!
Selv om ikke sola har vært fremme hele tiden, har det vært varmt i  været.
Helgen har blant annet gått med til båtstell. F er i god gang med å pusse båten på dette bildet. Siden vi var litt usikre på hva slags bunnstoff som var benyttet når vi kjøpte båten i fjor, ble det to strøk primer på søndag. Nå er det bare å smøre på bunnstoff, før hun kan sette båten på vannet. 


Lørdagsmiddagen spiste vi inne, her er bordet ferdig dekket. I hele fjor sommer prøvde jeg å få kjøpt servietter til mitt Porsgrunn servise, Maxi strå, uten å lykkes. Når jeg var ute på handletur i forrige uke, hadde Glassmagasinet på Vinterbro endelig fått inn en levering. Dermed kjøpte jeg like godt ti pakker, så nå har jeg for en stund! 


Har du prøvd grillede grønnsaker som tilbehør til middagen? Det er veldig enkelt og kjempegodt. Her har jeg skåret opp 2 fedd hvitløk, 2 rødløk, 1 ½  paprika og 1 squash, som er lagt på et ”fat” av aluminiumsfolie. Ha på 2 ss god olje før grilling. Videre grovkutter du 400 g cherrytomater og 2 hvitløksfedd, dette blander du sammen med 4 ss god olje, 2 ss sitronsaft og krydrer med salt og pepper. Når grønnsakene er ferdig grillet, tilsetter du  de marinerte tomatene. Så er det klart for servering!


Her er hele gjengen samlet til søndagsfrokost, bare korporalen mangler. Han får litt ferie fra neste helg, så da blir vi nok flere til bords! 
I dag ser det ut til å bli bra vær, kanskje vi rekker et bad før vi skal inn til byen i ærend?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar