torsdag 7. juli 2011

Feriepensjonatet


Denne uken har T besøk av en venninne, til uken kommer F´s langbeinte kjæreste.
Slik går sommerdagene slag i slag, med nytt besøk som kommer og drar. Dette er et sted hvor både små og store koser seg og trives.
Vår egen T, syns det er stor stas å innvie venninnen i hyttelivets gleder. Dette innebærer alt fra bruk av toalett, som ikke fungerer helt som hjemme. Til ”hemmelig” inspeksjon av hjørneskapet i stua, hvor jeg oppbevarer godteriet.


Etter en solid frokost, dukker det som regel opp flere hyttevenner. Noen kjenner vi godt fra tidligere somre, andre er nye bekjentskap fra stranda dagen før. Så er dagen i gang, det hoppes trampoline, spilles kort av ymse slag og området rundt hytta fylles med latter, tull og musikk.


Når man er nesten elleve år, er det veldig kult å bytte sanger på mobilen. Jeg vasker vinduer, mens ungene sitter med hodene tett sammen over mobilene, og synger; Med mine ølbriller på!
Når dagens plikter er unnagjort, bærer det ned på stranda. Det beste er å få en plass på fjellet, nær stupebrettet. Da har vi total oversikt over alt som skjer, det er vel derfor vi kan få nytt besøk om morgenen… Ungene bader og koser seg, det er ikke noe å si på temperaturen i vannet, det er gode 20°!


Når de store båtene kommer, slår bølgene høye innover stranda. Da er det veldig moro å bade. Morsomt er det også å svømme ut til et undervannskjær, for å leke Kongen på haugen.
Tilslutt må vi tusle opp til hytta for litt middag. Men, først skal det dusjes. I går klarte de to småfrøknene å bruke 1 ½ time på å bli ferdige.
Jeg savner ikke mamma ennå, sa besøket når hun krøp til sengs. Det tyder vel på at pensjonatet lever opp til sitt ry, som et sted for det gode liv!

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg til å sjekke inn på oslofjordens koseligste hyttepensjonat i ettermiddag ..og kjenner jeg deg rett kommer jeg ikke til å savne mamma'n min når kvelden kommer jeg heller. Hos deg og dine er det alltid godt å være. Hilsen KathrineR

    SvarSlett