tirsdag 26. juli 2011

Nisser på rad og rekke


Mamma, nå er du helt gal! Var tilbakemeldingen jeg fikk fra min nest yngste datter da jeg satt og strikket ullsokker på stranda. Men, med det været vi har hatt i sommer, med mye regn og gråværsdager, syns jeg det passet med et lite sokkeprosjekt! 
At jeg så fortsatte å strikke, når sola tittet frem en dag, kommer av den enkle grunn at jeg blir litt rastløs av å sitte med hendene i fanget. 


Et lite sokkeprosjekt, tror jeg forresten det ikke blir. I håndarbeidskurven ligger det masse rødt, grått og hvitt garn. Fikk et syn for meg i garnfortetningen, av hele familien i like nissesokker, sittende å spise julegrøt. Godt det er lenge til desember og jul!
Denne sokkeoppskriften fant jeg på Drops sin hjemmeside. Klikk deg inn og finn din favorittsokk, hvis du fryser på bena eller trenger et lite håndarbeidsprosjekt.


Garnet jeg valgte til sokkene heter Sterk, og er godt egnet som sokkegarn. Det består av like deler alpakka og merinoull, pluss 20% nylon, dermed blir det myke og slitesterke sokker.
Jeg falt for fargekombinasjonen og de herlige nissene, som vil stå i ring rundt foten.
Å strikke sokker er ikke vanskelig, mange har en redsel for helfellinger, men denne oppskriften var lett å følge og resultatet ble veldig bra!
Ble du litt inspirert til å ta frem strikkepinnene, eller tenker du bare som datteren i huset?
Uansett, ha en fin dag! Klem de du er glad i litt ekstra godt, det trengs i disse dager. 

1 kommentar:

  1. I disse kalde sommertider synes jeg det er helt på plass å holde på med ett varmende strikketøy . Ett par deilige ullsokker varmer ikke bare føttende, men vil også varme mottakers hjerte med tanke på alle timene du har brukt på arbeidet og den kjærlighet du har strikket inn i hver maske....og så gleder jeg meg til julekort av en grøtspisende familie i flotte nissesokker. Varm klem fra KathrineR

    SvarSlett