onsdag 6. juli 2011

Sommertanker

 

I dag vil jeg vise frem noen bilder av det frodige blomsterlivet, som finnes langs veikanten her på hyttefeltet. 
Har plukket mange sommerbuketter allerede, mens årets første blomsterkrans har jeg ennå tilgode.


Jeg elsker blomster, spesielt markblomstene som bare står der å skinner i all sin enkelhet - og som ikke krever noe stell fra noen. Ja, uten en regnskur en gang i mellom da. 


Jeg liker godt å gå i skjørt, og jeg tror blomstene er litt skjørtedamer de også. Nesten som om de har en liten konkurranse om hvem som har det flotteste skjørtet, i den nydligste fargen, enten de er røde og bølgete eller hvite og plisserte. 


Skjørtemoten hos blomstene i veikanten, er ikke påvirket av trender. Den er nokså forutsigbar, samme snitt hvert år. Men fargen kan variere noe i sin intensitet, tror årets modeller er spesielt heldige! 


Men, moten kan skifte med årstiden, ingen konvall eller blåveisskjørt er å se nå i motebildet. Det hadde også vært helt feil, om høstlyngen skulle ut på catwalken nå, den kommer først  litt senere i sesongen. Men, da er den en klassikker, og et must spør du meg.

 

Heldige meg som kan plukke med meg en bukett av sesongens vakreste modeller, sette dem i en vase, for å pynte opp dagens frokostbord! Nyt dagen, den er din.

1 kommentar:

  1. Ja her var det mange flotte fruer og frøkner i skjørt...tror jeg må pakke ned noen i bagen til min forestående visitt jeg også ...hvis ikke været krever litt varmere plagg da . Hilsen KathrineR

    SvarSlett