torsdag 14. juli 2011

Håndknadde karbonader og Strawberry Daiquiri



Dagens innlegg skal handle om mat, drikke og vennskap!
I sommer har jeg vært heldig å ha besøk av min kjære barndomsvenninne på hytta. 


Vi har kost oss masse, begge har vi evnen til å nyte livet. Vi er litt som pepper og salt. Forskjellige, men passer utrolig godt sammen! 


Ingen ting er som håndknadde karbonader, og så er det deilig å jobbe med å forme lekkere, store kaker. Skal jeg gidde å komme med en oppskrift? 


Dette er jo noe de fleste kan, ikke sant? Disse har jeg bla. puttet rå løk, hvitløk og revet ost i. Gir en god smak til karbisen! Form store biffer, det gir saftige, fine karbonader. 


Det er skikkelig luksus å kunne sitte ute å lage mat, og småprate med min kjære venninne. 


Hun ligger ikke på latsiden hun heller. Jordbær må renses før kveldens siste utskeielse skal nytes! Vi vil nemlig lage Strawberry Daiquiri!

Du trenger

4 cl Lys Rom
saften av ½ lime
1 cl sukkerlake
knust is
masse jordbær


Slik gjør du

Start med å avkjøle glassene, vi puttet våre i fryseren! Skvis limen, tilsett Lys Rom og sukkerlake. Kjør jordbær og is i en blender. Bland alt godt. Smak til, noen liker den muligens litt søtere… Garner med jordbær. Dette er en skikkelig feminin drink, og et helt lite dessertmåltid i seg selv. 


Igjen må jeg bare si; Skål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar