onsdag 17. desember 2014

Tyrkisk på dagsorden!

 

Det gjelder å holde koken!
Veldig kort innpå innimellom innkjøp, kakebaking og forberedelser til 
julekonsert.

Håper du holder deg frisk og slipper unna influensa midt opp i julestria!
Yngstemann hos oss har kastet inn håndkle, og ligger og sover på sofaen. Ikke noe gøy å være syk, når man vet at det er julekonserter på programmet to kvelder på rad. Får håpe hun kvikner litt til utover ettermiddagen!
Jeg har bestemt meg for at hvis jeg skal få noen form for fornuftig progresjon i det å lære tyrkisk, må jeg ta noen grep. Dermed har jeg gått til innkjøp av tyrkisk for nybegynnere for ungdomsskolen. I tillegg starter jeg hvis alt går etter planen, på tyrkisk kurs i januar. Dette blir både spennende og lærerikt.
Dagens gloser er; Fare/rotte, lale/tulipan inek/ku og ders/lekse. Ikke spør meg hva disse ordene har til felles, men nå tror jeg at jeg kan dem.

Ha en fortsatt fin onsdag!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar