søndag 14. desember 2014

Fin luejulegave!



3. søndag i advent
-Og det lakker og lir mot jul.
Har ikke jeg fått utrolig flott hjemmestrikket julegave?
Vi tyvstartet jo som sagt i går. Julefeiring på forskudd, med pinnekjøtt og alt godt som hører til.
Til og med nissen kom på besøk, utrolig hva han fanger opp i disse travle førjulstider.


Lita jenta som venter spent på nissen. I skrivende stund går hun nok sammen med mamma´n og pappa´n sin og triller på egen koffert, på vei gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen. 
En annen som også skal ta fly i ettermiddag er arkitektstudenten. I en uke har hun vært hjemme og vi har kost oss masse. Heldigvis er det ikke lenge til vi sees igjen. Sier bare tvi-tvi og lykke til på eksamen!


I mens får husbonden, yngste datter og jeg holde fortet her hjemme, kose oss med søndagsfri og finne frem litt julemusikk.
Det ble litt lite skrevet om julegaven min. 
Den er laget av eldste datters svigermor. Helt utrolig vakre farger i garn og mønster. Dersom du vil strikke lignende, besøk denne linken til Ravelry ved å trykke her.
Designeren heter Kate Davies, og garnet kan kjøpes på nett hos Shetland wool brokers. Du finner nettsiden deres her.
Det finnes en oppskrift på votter i samme mønster. Når julefeiringen er over, tror jeg at jeg må frem med pinner og garn. For dette er for vakkert til å få gå  uprøvd!


På min søndagstur ble jeg stoppet to ganger for å motta kompliment for luen. Ikke verst, eller hva Ingeborg?


Ps. Bloggen min har egen facebookside, og gårsdagens innlegg om luccekatter har så langt hatt 417 treff, snakk om å være populær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar