fredag 5. desember 2014

Bake kake søte...


Det sner, det sner
I dag våknet vi til snevær i Oslo.
Litt av en overgang for husbonden, som har tilbrakt noen uker i landflyktighet.
Selv har jeg hatt flere dager å omstille meg fra sol og varme, til norsk klima og førjulsstemning.
For jammen har jeg klemt til, og "julet" litt nesten hver eneste dag denne uken.


Denne krydderkaken bakte jeg i formene som ble kjøpt inne til julekakebaksten. Fire små kakestykker blir det ut av disse formene. -Og det er veldig kjekt på mange måter, å ikke få alt for mye kakerester etter et lite kaffeslabberas! Denne krydderkaken er kraftig inspirert av en kake jeg fikk servert i Tyrkia nå nylig. Den inneholder gulrøtter, valnøtter, kanel,ingefær og sesamfrø. Til å være tyrkisk, er den svært lite søt, dermed passer det utrolig godt med sitronkrem ved siden av. Jeg kjøpte min i den servicemindede butikken Olivier & co på Storo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar