onsdag 3. desember 2014

Pakke, pakke


God formiddag fra et tåkete Oslo!
Har vært rene pakkesentralen hos meg de siste timene.
Til helgen skal storfamilien møtes til julekakebaking,og da er det kjekt å bytte gaver med de vi ikke ser før julaften. Kakebaking sammen i begynnelsen av desember er en veldig hyggelig tradisjon. I tillegg tvinger det frem at vi må være tidlig ferdig med innkjøp av en del julegaver. I en travel desember er det kjekt å ikke måtte ekstra to-timers biltur, for å levere gaver i siste liten.


Å pakke inn presanger er stas syns jeg. 
I år har jeg gått til innkjøp av silkepapir, pakkepapir og kaligrafipenn i gull. Bånd og gullhjerter hadde jeg liggende i skuffen fra tidligere år. 
Jeg er ikke kjempekreativ med innpakningen, liker det best enkelt og pent.


Sakte, sakte kommer litt julepynt på plass i huset vårt. 
Julestrømpene på peisen sydde jeg for noen år tilbake. Koselig der de henger, men de må ryddes unna når jeg tenner fyr i peisen, ellers ville de nok få brennmerker av varmen fra ovnen. 
Juletreet fra Jette Frølich og juleroser i blomsterpottene, er også et tegn på at det er advent og nærmer seg jul. 


Nå ligger de ferdig innpakkede gavene på toppen av framskapet i spisestua. Tidligere år var det veldig kjekt, for der lå de uten at små nysgjerrige barn kunne rekke opp og klemme på gavene. 
Nå ligger de der mest av gammel vane, for husets fjortenåring har tatt meg igjen med minst fem centimeter.
Men det har nå blitt en tradisjon å legge dem der, så da blir det slik i år også.

Gleder meg veldig til helgen, ikke bare for å bake julekaker, men for å se igjen arkitektstudenten vår som kommer hjem på juleferie fra Trondheim. Lykke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar