torsdag 4. desember 2014

Mat til fuglene


God ettermiddag til alle bloggvenner! 
4. desember, og i starten på julemåneden.

Fant ut at jeg må huske på mat til fuglene. Håper de vil sette pris på mine røde juleepler, og glede oss med sitt nærvær utenfor kjøkkenvinduene.


Jeg har brukt kleshengerne, som tøyet kommer på når det har vært på renseriet. Så fant jeg frem en tang, klippet over metalltråden og tredde på to epler. For syn skyld har jeg pyntet med et sløyfebånd, men det er nok ikke viktig for fuglene


For at eplene ikke skal falle av, og at kleshengeren skal være mer stødig, lagde jeg en liten lås. Det får du til ved å bøye begge endene, og så hekte de i hverandre. Smart patent egentlig.


Ja, så henger det epler på trærne i desember. Tror mine syriner er lettere i stuss over hvilken familie de tilhører, med epler og kongler på grenene.

Denne ettermiddagen skal vi på liten førjuls-middag, før det er årets siste jenteklubb litt senere på kvelden.
Jeg prøver å minne meg selv på å ta vare på alle de gode stundene, og ikke bare haste av sted fra det ene til det andre. For det er jo litt typisk at desember måned er en tid for mange avslutninger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar