fredag 29. mai 2015

Frisk!




Hadde det vært i går, ville jeg sagt; Blæ!
I dag er alt så mye bedre, så jeg sier et stort; Ja!
Hva er det jeg snakker om? Svaret er noe så banalt og hverdagslig som omgansyke. Snakk om å slå et menneske fullstendig ut for et par dagers tid. Ingenting er verre enn å være kvalm og uopplagt, det gjør noe med hele systemet mitt. Fra å stort sett være en blid og positiv dame, med omsorg for mine nærmeste, blir jeg en person som bare har lyst til å trekke ned rullgardinen og ikke ta stilling til noen verdens ting. Hell i uhell, ble vi slått ut hele gjengen, med bare noen timers mellomrom. Nå er vi på bena igjen, og godt er det!



Denne helgen er det loppemarked! Med fire korpsbarn oppgjennom årene, har vi sammenhengende deltatt på ikke mindre enn 43 loppemarked. Er ikke typen som bruker helger på loppejakt, men noen kupp har jeg gjort. Stort sett trives jeg best med vakt på kafeteriaen, hvor det er faste priser og ingen pruting.



Ja, så var det dagens bilder da. 
Har nettopp startet opp med noe som jeg trodde var et ullbroderi designet av Kaffe Fasett. Leste at Fasett har utstilling på Hadeland Glassverk i sommer, og jeg har alltid likt hans voldsomme appetitt på mønster og farger. Via hjemmesiden hans ble jeg guidet til noe jeg trodde var nettbutikk kun for hans arbeider. Der falt jeg for dette nydelige blomsterbildet, og vips så var det bestilt. 
Mens jeg sitter og trer i tråder til fargeplansjen blir jeg litt i stuss, design by Elian Mc Cready leser jeg. Hrmf, ja, ja. Jeg valgte jo bildet fordi jeg likte motivet, så får det bli en ekte Fasett en annen gang.  Enn så lenge er jeg så feig at jeg kun har sydd med den eggehvite fargen, men jeg finner vel ut av alle farger og sjateringer når jeg kommer litt mer i gang. Blir nok bildeoppdatering underveis.

Ha en super helg! 
Kanskje vi se på loppa, men håper seriøst at du slipper unna oppkast og det som verre er.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar