onsdag 20. mai 2015

Klar til bruk!


Jeg elsker terrasselivet!
Det er skjønt å kunne oppholde seg mye utendørs.
Når været tillater det, prøver jeg å flytte mest mulig hverdagslig aktiviteter ut på terrassen.
I dag har jeg plantet i resten av krukkene mine, så nå ser det riktig så fresht ut! Nytt av året er vannkannen i sink, ellers er det meste av eldre dato.


Det har blitt veldig populært å fargelegge for oss voksne. Motivene av prinsesser med store kjoler og krone på hodet, er byttet ut med vakre natur -og blomsterbilder. Har bare så vidt prøvd meg littegrann, men boka inneholder mange nydelige motiver.
Fargelegging skal visstnok være en form for mindfullnes opplevelse. Litt som strikking, man blir tvunget til å sitte rolig å fokusere på det man holder på med akkurat  her og nå.
 

Blå, hvite og rosa må blomstene på terrassen gjerne være. Jeg syns det kler de gule veggene, og passer godt til teakmøblene og mine blå møbelputer og alt annet jeg liker å pynte med utendørs.
Veldig snart står syrinene i full blomst, og sammen med grener fra epletreet blir det pene buketter. Har pyntet opp både ute og inne.
 

Dagens lunch ble litt på trass spist utendørs, for mens jeg holdt på med forberedelsene, skyet det over. Men med ullgenser og pledd over knærne spiste sjefen og jeg vår favorittomelett med spinat og ost.


Vi er for tiden veldig engasjert med forberedelser før rehabiliteringsprosjekt av leilighet i barndomshjemmet til husbonden. Nye vinduer ble bestilt i dag, kjøkkenløsninger har blitt tegnet og redigert to ganger. Snekker og maler er hyret inn, rørlegger kommer på befaring i morgen. Elektrikerjobben skal sønnen utføre. Det hele sparker løs 1. juni, dette blir en spennende og travel sommer.
 

Ha en fin ettermiddag, kanskje flere enn meg som håper på en fiesta på terrassen etter middag?!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar