tirsdag 19. mai 2015

Guilty pleasure?


Sommeren must have?
Dette er i hvertfall helt i min stil.
Hva er vel mer naturlig enn å prise sommerlooken på en grå regnværsdag?
Solkjole, kul hatt, flipp-flopp, solbriller og ikke å forglemme solkremen, så er jeg klar for å møte sommeren.


Det er visse dufter som bringer frem minner om sommer og varme dager, enten jeg er hjemme i byen, på hytta eller i Tyrkia. Jeg er trofast til min Chanel eau de toilette og kremer fra Biotherm om Piz Buin. 
Solkrem har jeg i diverse faktorer, alt etter behov. Liker å få farge på kroppen, men det er ikke stas å bli solbrent. I år er jeg ekstra flink til å bruke sunblock på mitt lille operasjonsarr.
Både solkjole og hatten handlet jeg nå sist jeg var i Tyrkia. Fant en ny favorittbutikk inne i Mahmutlar, og det ble kjolegaver til begge døtrene mine også. 


Apropos døtre, i går kveld hadde vi det festlig en times tid.
Yngstejenta fikk flere nydelige ringer i konfirmasjonsgave, og disse er det selvfølgelig morsomt å pynte seg med. Ikke like morsomt ble det, når hun skulle prøve om en av ringene passet på langfingeren. Den satt  bom fast. En stund var vi sikker på at vi måtte dra på legevakten, for å få hjelp til å klippe den av. Fingren hovnet bare mer opp jo mer vi lirket og dro. Alle kjerringråd ble prøvd, zalo, olje -you name it. Til slutt pakket vi fingeren inn i knust is, samtidig som hun satt med hånden høyt hevet et kvarters tid. Da sa det til slutt svupp, når vi på ny smurte inn fingeren med olje, og med makt nærmest skrudde ringen over det midterste leddet. Dette ble en svett og tårevåt lærepenge, og selv i morges var fingeren ganske blårød og øm. 
Ja da, litt dramatikk i hverdagslivet hører vel av og til med?
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar