lørdag 16. mai 2015

Strikkegenser i boukleull


Ferdig resultat!
Huh- ble ferdig klokka to natt til i dag.
Ikke at det var noen spesiell anledning til at jeg på død og liv måtte bli ferdig med genseren.
(Annet enn at jeg ikke liker å ha for mange uferdige prosjekter gående på en gang)



Men, når det nærmer seg slutten på et prosjekt er det alltid spennende å se det ferdige resultatet.
Denne genseren var lynrask å strikke, tykt garn og tykke pinner. Når jeg så dette garnet i garnbutikken, tenkte jeg med en gang at dette måtte bli genser til fjortisen vår.
Fargevalget var veldig enkelt, for garnet fantes kun i en farge. Det skulle komme mer inn til uken, men det hjalp jo ikke meg.
 

Både farge og garnkvalitet falt i smak! Tror faktisk den kan bli en favoritt på overskyede dager og kalde kvelder, denne vår og sommeren.
Utfordringen med å handle garn i Tyrkia, er å finne kvaliteteter som ikke inneholder alt for mye kunstfiber. Dette garnet heter Alize og inneholder 82% ull, 12% mohair og 6% nylon. Jeg handlet dette garnet i en liten garnbutikk i Mahmutlar. Som så ofte skjer, handlet jeg for mye garn. Mulig det kan bli til lue og skjerf, men det er for vente til over sommeren.
 

1 kommentar:

  1. Fin genser til nydelig jente. Den ser herlig ut å ha på seg.

    SvarSlett