onsdag 7. januar 2015

Orkideer fyller mitt hus


Overskriften lyver ikke!
Er litt over middels glad i orkideer.
Det ble så tomt i huset når all julepynten forsvant i går.
Dermed gikk turen til Plantasjen, hvor jeg av erfaring vet det er mange fine tilbud på orkideer.


Siden orkideer blomstrer lenge, og klarer seg godt med lite stell, er dette planter det er enkelt å lykkes med. Når de kan kjøpes til en billig penge, syns jeg det nesten ikke er verdt bryet å ta vare på plantene når de er avblomstret.


Derimot nyter jeg alle de nydelige fargesjateringene som de forskjellige orkideene har.
Jette Frölich's små gjenstander, gjør seg godt sammen med mine nye blomster. 


Er litt usikker på om orkideene har godt av varmen fra peisen. Men så mildt som det er i Oslo nå, er det ikke behov for peisfyring. 


Med ambisjoner om sukkerfritt januar, er det godt med et håndarbeid når jeg setter meg ned for kvelden. Etter en jul med ekstra kos, tar det noen dager å bli kvitt lysten på noe søtt.
Når strikketøyet attpåtil matcher fargene på orkideene, hva mer kan jeg ønske meg?


I dag er det tid for mer bunadsøm. Eller mer korrekt, jeg er fornøyd dersom jeg får klippet ferdig delene til livet og begynt å tråkle litt.


Ha en fin januardag!

1 kommentar:

  1. Orkideer er nydelige. Jeg har noen i et stort karnappvindu. Når julen kommer mønster de blomstene, det skjer hvert år. Nå må jeg få tak i noen nye, og tulipaner står på min handleliste til imorgen fredag.

    SvarSlett