onsdag 21. januar 2015

I god tid før påske!


Tre fine frøkner,
og en gild, stripete strikkepute.
Da er påskehønene mine ferdig, og jeg er godt fornøyd med resultatet.
Puten ble til som et resultat av garnrester etter høneprosjektet. Selvfølgelig rakk ikke garnet til, og jeg måtte kjøpe inn mer for at puten skulle bli ferdig. Ha-ha, nå sitter jeg fremdeles igjen med masse gult og blått garn.
Men, hva jeg skal bruke det til har jeg enn så lenge ingen plan for. 


Som jeg skrev tidligere, kommer oppskriften på hønene fra Sandnes garns gratisoppskrifter på nett. Hønene var morsomme, men enkle å strikke. Siden de er laget av Fritidsgarn og strikket på pinner nr. 6, gikk det relativt radig å strikke disse påskehønene. Mine blir nå pakket vekk i påvente av påskeferie og hytteliv. Dersom du er på utkikk etter et lite strikkeprosjekt, er det ingen grunn til å nøle. Og du vil garantert bli ferdig før påske.


Mine gule tulipaner passet jo perfekt til all påskemoroa. I utgangspunktet trodde jeg at de var hvite, men tulipanene var så lysegrønne og i knopp da jeg kjøpte dem, at jeg fikk en liten overraskelse når de sprang ut. 
Nå står de som små soler og lyser opp i spisestua, og det er ikke helt feil det heller i all det hvite sneværet vi har om dagen. 

Det gjelder å ha hjertet på riktige sted.
Ta vare på deg selv og de du er glad i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar