fredag 16. januar 2015

Haner og høner


Fredag ettermiddag 
-og jeg sitter på terrassen og nyter litt sol.
Sitter her mest på trass. Men, siden vi reiser hjem i morgen, får jeg benytte muligheten når et solstreif kommer.
Innimellom plikter og nødvendige sysler, koser jeg meg med et lite håndarbeid. Jeg måtte finne på noe som ikke tok for stor plass i kofferten, og valget falt på å strikke noe så originalt som høner.


Kunne selvfølgelig tro at jeg har blitt inspirert til å strikke en partner eller tre til denne stolte karen, men det er med tanke på påsken, jeg lager mine høner.
Mønsteret fant jeg her og er et av Sandnes garn´s gratis oppskrifter. Når jeg kommer hjem skal hønene toves og fylles med ull, før jeg syr på halefjær, nebb og øyne.



Det kommer til å bli litt rester igjen når jeg er ferdig, så jeg sysler med tanken om å strikke en pute. Har tenkt at både høner og pute skal få bo på hytta. For jeg håper på å tilbringe påsken ved Oslofjorden. 
Skjønt det er et stykke frem til påsken ennå. Etter en liten uke her i Syd-Tyrkia, er det nesten så jeg har glemt at det er januar og vinter i Oslo. 
Vel hjemme igjen, lover jeg å komme med noen nye matoppskrifter. Etter jul har jeg vært litt matlei, men nå kjenner jeg at lysten på å lage noe godt og spennende kommer tilbake.

Ha en super-duper helg!
Vi blogges snart!?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar