fredag 23. januar 2015

Litt ullent det hele?


Strikkeblogg,
eller muligens puteblogg...
To innlegg på samme uke om strikkeputer. Kan love at det ikke skal gjenta seg med det første.
Har klart å bli skikkelig forkjølet, og hoster som et lite uvær. 
Når ikke virketrangen er helt på topp, passer det å sitte stille i en stol, og avslutte påbegynte strikkearbeider.
Hva gjør man for å bli kvitt tørrhoste, bortsett fra å ta tiden til hjelp? 
Har forsøkt med cosylan, varmt brygg med sitron, ingefær og honning og selvfølgelig en liten cognac. Enn så lenge gir alt bare en kortvarig lindring.


Denne puten har ligget noen uker, i påvente av mer rødt garn. Garnet fikk jeg kjøpt i garnbutikken i Alanya, og i dag ble puten ferdig!
Mønsteret har jeg funnet på helt selv. Satt med ruteark og fargeblyanter og prøvde ut litt forskjellig, før jeg bestemte meg for å strikke en pute.
Klarte selvfølgelig ikke å dy meg, så jeg har kjøpt inn mer av dette deilige merinoullgarnet.
I tillegg til hvit og rød, har jeg nå en nydelig grønn og blåfarge å boltre meg med. 
Blir nok en liten stund før jeg starter opp nytt puteprosjekt. Jeg har to andre strikketøy som ligger og venter.
I kveld tror jeg vi skal skeie ut med sjokolademoussé. Mulig det er bra for hosten...

1 kommentar:

  1. God søndag til deg også. Leste dette innlegget ditt tidligere, men jeg har ikke kommentert!? ble vel snakket til eller noe ...
    Her står det bra til med min F, han ble operert onsdag for to uker siden. Han har nok vanskelig med å ikke være nok i " aktivitet" som han sier. Altså kunne gjøre alt selv. Han har aldri vært i ro den mannen.
    Håper forkjølelsen gir seg. Du må ha lykke til med operasjonene, er det dagkirurgisk?

    SvarSlett