søndag 11. september 2011

Lilla og varmt til kjølige dager


Sovet godt i natt? Det har jeg, sovet som en sten.
For deg som har litt strikkedilla, eller kunne tenke seg å gjenoppta gamle ferdigheter; Det har åpnet kjempestor og flott strikkebutikk på Storo senteret. Den har et utrolig godt utvalg, i både norske og utenlandske garnmerker. 




Kunne selvfølgelig ikke dy meg, falt pladask for denne nydelige lilla fargen i Kitten mohair, fra Sandnes garn. Likte godt den lekre pelsdusken også. Så nå er jeg i gang med et lue og hals prosjekt. 
I fjor vinter gikk jo alle de unge jentene med luer med pelsdusk, i år blir jeg en av gjengen. Halsen kom som et resultat fra en handletur innom Noa Noa. Så en deilig strikket hals til å ha dobbelt rundt halsen. Men den var ikke i farge som jeg ville ha. Da kom tanken om å lage en selv. 
(Fikk handlet litt på Noa Noa allikevel, men det er en annen historie.) 




Som du ser kjører jeg et parallelløp, har begynt på både lue og hals samtidig. Snakk om multitasking, eller hva? Begynte med halsen, men var usikker på hvor lang/ høy jeg skulle lage den. Ble jeg enig med meg selv i at det var smart å strikke ferdig lua først. Så kan jo halsen bli så lang, som garnet strekker til. Var en snarvisitt innom S, i Rabbit garden, hun hadde vært på biblioteket og lånt strikke boka "Myk start". Der var det oppskrift på noen nydelige strikkeborder. Tror jeg må prøve meg på dem. Kan skeie ut med en smal nederst på halsen og en bred øverst, eller hva syns du? 
Nå skal jeg dekke bursdagsbord, ha en fortsatt fin søndag.
  


Og du, ha et godt valg!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Koselig at du strikker. Holdt selv paa aa lete etter oppskrift paa sokker :)
    Har valgt http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=53&lang=no
    Ha en fin dag!
    Hilsen- ev

    SvarSlett