tirsdag 7. oktober 2014

Knekkebrød


Back to basic!
Borte bra, men hjemme best?

Ihvertfall så er vi tilbake til norsk høst og hverdagsliv.
Så sier jeg ikke mer om den saken.
I kveld skal jeg på dansetrimmen, og gjett om jeg gleder meg! Og så brun som jeg er nå, tror jeg jammen at jeg møter opp i kort tights og ermeløs topp.
Når jeg kommer hjem fra dansingen, smaker det ekstra godt med en kopp te og et par skiver med knekkebrød. Dermed er det bare å svinge seg rundt og lage en ladning som kan stekes mens vi spiser middag.
Hvis du vil prøve selv, er oppskriften som følgende;

Knekkebrød

30 stk
ca 15 min + steking

Dette trenger du:

2 dl solsikkefrø
2 dl gresskarkjernefrø
2 dl sesamfrø
2 ½ ss fiberhusk
4 dl vann

200° i ca 15 min+180° i varmluft i 60 min

Slik gjør du:
Bland det tørre i en bolle og rør godt. Tilsett vann og la det svelle noen minutter. Fordel røren jevnt på et bakepapirkledd stekebrett. Etter første stek, ta ut brettet og rut opp knekkebrødet i ønskelig størrelse, smart å bruke pizzaskjærer til denne jobben. Stek videre og benytt varmluft. Følg med mot slutten av steketiden, så knekkebrødene ikke blir brente.

Legg knekkebrødene på rist så snart de er ute av ovnen. Oppbevares i tett boks for å unngå at de blir myke.

Lavkarbo? Selvfølgelig!


Brødet på bildene er ikke noe hokus-pokus. Har ganske enkelt kjøpt en ferdigblanding, og vips så har jeg bakt lavkarbobrød. Skjærer det opp når det har blitt kaldt, og fryser ned to og to skiver. Kjekt å ha hvis jeg blir brødsulten.
Ha en fin kveld, og husk vi trenger å holde maskineriet i gang, for da virker vi så mye bedre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar