mandag 20. oktober 2014

Hyttehelg!


Høst ved fjorden!
Lørdag med regnvær så det holdt.
Familien min var flinke og hadde dugnad, mens jeg som ikke skal bære stort fikk jobben som barnevakt.
Det passet meg igrunnen godt, og vi storkoste oss inne mens regnet silte ned. 


Jeg har lenge vært på utkikk etter et pent soveromsmøblement i eik, og i høst fant jeg et jeg likte veldig godt.
Denne sengen er laget av norsk produsent og kjøpt gjennom Møbelringen. Siden hytta ikke er så stor, syns jeg det er pent å ikke blande for mange farger og materialvalg sammen. Utrolig nok slapp vi å flytte på sengelampene, skulle tro de var montert opp til å passe denne sengen perfekt.
Egentlig ville jeg slett ikke reise hjem, men sove en natt eller to i mitt nye budoar. I stedet er det min lille engel som får gleden av å hvile hodet på puten.
Men, hvem vet, kanskje får jeg en helg til ved fjorden før vinteren kommer.


Kamerat mitt hadde hengt seg opp og ville ikke fokusere ordentlig når jeg skulle ta bilder av finværet som kom innover fjorden søndag morgen. Dermed er dette bildet for å si det mildt litt uklart. For meg som sto ute på pynten, var det nesten litt trolsk stemning i det tåka lettet. 
Hvis lørdagen var trist og regntung, ble søndagen etterhvert aldeles nydelig. Vi satt ute i sol og 15 plussgrader og grillet pølser, og livet var slett ikke verst å leve. 

Nå er det mandag ettermiddag og starten på en ny uke. Jeg skal fylle den med familie, jobb, håndarbeid, trening og tur til Sandefjord for å se min niese spille "barnehjemsbarn med seng" i forestillingen Annie. 
Ja, og så har jeg som mål å rake hagen og fylle en sekk med løv hver dag! Det er akkurat passe for en dame som går og venter på brokkoperasjon. Blæh.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar