lørdag 3. mars 2012

Oppstart på sømarbeid!



I dag har jeg startet opp med sømarbeidet på mitt barnebarns stasplagg. 
Jeg har vist frem bilder av stoff og bånd tidligere, det kan du se her. Det er godt med litt fred og ro og et klart hode, når man går i gang med å klippe og sy av dyre, fine stoffer. Det har jeg hatt i formmiddag.
Jeg har startet opp med stakken på kjolen. Nederst har jeg sydd på et gull agramanbånd og et rødt silke og fløyelsbånd. Vanligvis pleier jeg å si at knappenåler er for pyser, men her har jeg både nålet og tråklet før jeg tok  frem symaskinen. Det er med andaktfølelse jeg sitter og syr. Det er noe helt eget å sitte med så fine stoff og bånd mellom hendene. 




For at stasplagget skal være brukervennlig får det lukking med trykknapper bak i ryggen. 
I utgangspunktet hadde jeg tenkt at stakken skulle få legg der det festes på bærestykket. Nå er jeg litt usikker, stoffet faller veldig pent når jeg rynket det lett sammen. 
Hva syns du?
Hvis du leser dette oldemor i Sandefjord, må du gjerne gi meg et råd!
Nå skal jeg spyle terrassen, så dette blir alt jeg får sydd i dag. 
Neste stepp blir å klippe bærestykket. Jeg legger ut fler bilder så snart jeg får tid til å sy litt mer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar